Uz 200 novih komercijalnih i 200 komunalnih  vezova bašćanski će porat dobiti mogućnost prihvata značajnog broja većih plovila, turističkih i izletničkih brodova, posebice onih uključenih u kružna putovanja. Produljenje Male rive luci će donijeti 300 metara nove operativne obale, ali i mogućnost uključenja u rute čak i manjih kruzera

Sve-je-spremno-za-produljenje-Male-rive-Baska-ce-biti-ucrtana-u-karte-manjih-kruzera_ca_largeLuka Baška jedan je od najambicioznijih, najvrednijih ali i, sudeći po interesu koji za sudjelovanjem u realizaciji tog projekta već pokazuju pojedini mogući koncesionari (a time i sufinancijeri tog zahvata), i najizglednijih projekata Županijske lučke uprave Krk, institucije koja upravlja i gospodari tim važnim lučkim kompleksom otoka Krka.

Da su po pitanju planiranih ulaganja u bašćansku luku već dogotovljene sve dokumentacijske predradnje potvrdio nam je Anđelko Petrinić, ravnatelj ŽLU Krk, institucije koja upravlja sa čak 23 luke na tom kvarnerskom otoku od kojeg smo doznali i da je lokacijska dozvola za projekt dogradnje bašćanske luke ishođena još u svibnju 2015., jednako kao i da je izrađen glavni projekt slijedom kojeg su potom ishođene sve potrebne suglasnosti.

– Sve je spremno za ishođenje građevinske dozvole čije dobivanje zapravo svjesno »tempiramo« čekajući zaokruženje financijske konstrukcije odnosno zaključak postupka pronalaženja koncesionara koji bi u jednom dijelu sudjelovao u troškovima gradnje ondje predviđenih lučkih objekata, ističe Petrinić.

Luka Baška je nedvojbeno »najisplativija« investicija među onima koje već neko vrijeme intenzivno pripremamo i s kojima smo, u većoj ili manjoj mjeri, posebice na području Njivica već krenuli u ostvarenje, ocjenjuje naš sugovornik naglašavajući i da je takvom ponajprije čini činjenica da će se 23 milijuna kuna vrijednim ulaganjima u Baški dobiti 200 nautičkih, odnosno komercijalnih vezova i 200 novih komunalnih vezova. Iako je prva vizija razmišljanja o budućem uređenju luke Baška išla za tim da bi koncesiju na komercijalni dio tog lučkog područja trebalo dobiti lokalno komunalno društvo, odustajanjem bašćanskih komunalaca od tog plana okrenuli smo se pronalaženju privatnih investitora koji bi koncesioniranjem komercijalnih vezova u značajnoj mjeri sudjelovali u pokrivanju troškova same investicije.

Uključenjem nekog od mogućih koncesionara u taj projekt stvorili bi se uvjeti odnosno financijski temelji slijedom kojih bismo vrlo brzo mogli ishoditi građevinsku dozvolu a potom, teoretski već na jesen ove godine, krenuti i u izgradnju prvih segmenata tog višeetapnog projekta, objašnjava nam čelnik krčkog ŽLU-a.

Četiri faze

Projekt rekonstrukcije i dogradnje luke Baška podjeljen je u četiri faze od kojih prva obuhvaća 50-metarski produžetak Vele rive odnosno lukobrana. Taj projekt vrijedan je gotovo 8 milijuna kuna dok onaj uključen u drugu fazu, »težak« 8,6 milijuna kuna podrazumijeva produljenje Male rive, i to za nekim stotinjak metara.

Nakon dovršetka ulaganja u produljenje tih dvaju lučkih objekata kojima će se zapravo bitno popraviti maritimni uvjeti unutar lučkog područja (koje postaje mirnijim i sigurnijim), slijede ulaganja u širenje i obogaćenje lučkih objekata unutar same luke.

To u trećoj fazi podrazumijeva 2,6 milijuna kuna vrijednu izgradnju gata kojim će se nastaviti odnosno produljiti Stara riva ali i gradnju potpuno novog »T-gata« na obali, dok će u četvrtoj i ujedno završnoj fazi ulaganja luka Baška dobiti i svoj novi komercijalni dio u obličju četiriju gatova kojim će se dograditi sadašnji mol »Garofulin«.

U tom bi se djelu s 3,3 milijuna kuna izgradili privezišni objekti namjenjeni prihvatu nautičara odnosno plovila čiji bi se privez naplaćivao po komercijalnom režimu. Svi unutarlučki gatovi, nastavlja ravnatelj ŽLU-a Krk, gradili bi se na stupovima, a ne u obliku pontona kako je u nekim ranijim razmišljanjima i projektnim vizijama bilo zamišljeno.

Uređuje se i obalna šetnica

Petrinić ističe i da su planovi ulaganja u luku Baška podržani od tamošnje lokalne uprave, ali i stanovništva koje će, osim u jačanju prihvatnih kapaciteta luke kao i njenom bitnom »maritimnom osiguranja« koristi od ovog projekta uživati i kroz s njim povezane zahvate na uređenju odnosno vizualnom te funkcionalnom oplemenjenju cjelokupnog obalnog pojasa Baške.

Podsjetimo, Općina Baška je u tom smislu nedavno uz pomoć Društva arhitekata Rijeka uspješno u djelo provela vrlo zahtjevan natječajni postupak slijedom kojeg je, među čak 12 prijavljenih arhitektonsko-urbansitičkih projekata, odabran onaj najbolji (zagrebačkog arhitektonskog biroa MVA op.a.)  slijedom kojeg bi se u naredenim godinama trebao urediti i komunalno opremiti cijeli, 900 metara dug potez bašćanske obalne šetnice, zajedno s njenim djelovima koji su i formalno oključeni u obuhvat lučkog područja.

Dovršetkom planiranih ulaganja, kako u samu luku tako i »izvanlučki« obalni pojas, Baška će dobiti novu kvalitetu i atraktivnost i to u djelovima koji, uz Velu plažu, to mjesto zapravo čine najprepoznatljivijim, ocjenio je naš sugovornik.

Akvatorij Male rive

Uz 200-tinjak novih komercijalnih vezova, bašćanski će porat dobiti i jednako toliko novih komunalnih vezova što će Bašćanima zasigurno biti najvažniji i najzanimljivi iskorak. Ništa manje bitan nije ni podatak da će se u akvatoriju Male rive, lučkog objekta koji je lani saniran ali i temeljito »ucifran« stvoriti preduvjeti prihvata značajnog broja većih plovila, turističkih i izletničkih brodova, posebice onih uključenih u kružna putovanja.

Produljenje te rive bašćanskoj će luci donijeti 300 metara nove operativne obale, ali i mogućnost uključenja u rute kojima već danas plove brojni veći turistički brodovi, čak i manji kruzeri, a kojima Baška do sad nije mogla biti sigurnom lukom.

To se naslanja i na naše razgovore i dogovore s čelništvom TZ Općine Baška, institucije koja se već neko vrijeme intenzivno zalaže za »ucrtavanje« Baške u karte brodara koji se bave organizacijom kružnih putovanja, a koji zbog infrastrukturnih i prihvatnih ograničenja luke do sad Bašku nisu mogli posjećivati unatoč činjenici da za njenom ponudom i ljepotama vlada nemali interes na turističkom tržištu, zaključio je Anđelko Petrinić.